مصاحبه با آقای دکتر امیر علی حمیدیه مصاحبه با آقای دکتر امیر علی حمیدیه

 | تاریخ ارسال: 1397/4/23 | 
  به گزارش روابط عمومی : در حاشیه برگزاری برگزاری کنگره بین المللی جنبه های نوین زیست شناسی کاربردی آقای دکتر حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری  های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصاحبه با روابط عمومی گفت: از میان علوم پایه قدیم مثل فیزیک، شیمی و ... امروزه رشته های زیادی ایجاد شده و زیست شناسی هم تعالی و رشد چشمگیری داشته است و رشته های جدیدی از آن جدا شده یکی از این رشته ها حوزه سلولهای بنیادی و مهندسی بافت است که باعث ارتباط نزدیک رشته های مختلف علوم با هم می شود.
علوم و فناوری های همگرا در کنار هم قرار می گیرد و یکی از زیر شاخه های آن زیست شناسی است که قطعا در آینده نقش بسیار مهمی خواهد داشت.
ایشان در خصوص نقش دانشگاه خوارزمی در حوزه سلولهای بنیادی با توجه به ایجاد شهر سلولی در دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه خوارزمی در بین دانشگاههای نسل یک و دو  قدیمی ترین دانشگاه ایران است و امسال با برگزاری جشن یکصدسالگی خود حرکت خوبی را آغاز کرده است. دانشگاه خوارزمی درحرکت به سمت دانشگاههای نسل 3 و 4 پیشرو بوده و در تبدیل علم به ثروت موفق عمل کرده است به طوری که توانسته  صنعت و علم را به خوبی در کنار هم قرار دهد .

 

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 7523 بار   |   دفعات چاپ: 656 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر